19 Disember 2009

Salam Maal Hijrah...1431

Assalamualaikum kepada semua umat Islam seluruh dunia...

Alhamdulillah...
Setahun telah berlalu...
Bersyukur aku kehadrat Illahi kerana masih mengizinkan udara berlegar diruang hidung dan mulut ku secara normal.
Bersyukur aku kehadrat Illahi kerana masih mengizinkan otot2 tubuh ku berfungsi dengan normal.
Bersyukur aku kehadrat Illahi kerana masih mengizinkan aku hidup dimuka bumi ini dengan normal.
Bersyukur aku kehadrat Illahi kerana memberikan segala-galanya dalam hidupku ini dengan normal.

Biarpun segala macam keburukan, kejahatan, kekhilafan serta segala macam dosa yang ku lakukan dimuka bumi ini sepanjang tahun-tahun yang berlalu...
Kau masih...Kau tetap memberikan segalanya tanpa kurang walau sedikitpun....

Ya Allah...
Kerdilnya aku...
Malunya aku...
Hinanya aku...
Tubuh yang Kau pinjamkan ini...telah ku rosakkan...
Akal yang Kau anugerahkan ini...telah ku abaikan...
Umur yang Kau panjangkan ini...telah ku sia-siakan...
Rezeki yang Kau curahkan ini...telah ku bazirkan...
Tapi...Kau tak pernah berpaling dari ku walau sedetik pun...

Ya Allah...
Bagaimana aku berhadapan dengan Mu dalam keadaan begini...?
Ya Allah...